köp expressen på lördag!

2010-04-19 @ 20:01:33
Hejsanhoppsan! Idag har jag ju varit på expressen hela dagen, eller först hade jag två lektioner men sen kom vi iväg. Det var faktiskt roligare än vad jag trodde. På vägen dit frågade Cissi, hon som fixade satt vi kunde åka dit om jag och några till ville ställa upp på att bli intervjuvade och fotade, och vi sa självklart ja ! så nu ska jag och några till vara med i expressen på lördag, och det skulle vara urgulligt om ni alla kunde köpa en och kolla :)

Först fick vi i alla fall gå in i ett rum, det massa "förstasidor" fanns i ramar. Från hitler's tid, när kungen & drottningen gifte sig, olof palme blev skjuten och en massa! Sen fick vi titta på en film om hur alla jobbade och så , faktiskt hur intressant som helst. När den var slut fick vi gå igenom hela redaktionen, där alla jobbade, och alla satt vid datorer och skrev för fullt. Sen vet jag inte vad de andra gjorde, men vi som skulle bli intervjuvade fick i alla fall gå iväg med en fotograf och en journalist tror jag det var, och ja, blev intervjuvade. Sen fick vi komma tillbaka och få göra en egen förstasida i tidningen som bara vi fick, ska ta en bild på den (:

När vi kom tillbaka hade vi livskunskap, riktigt boring. Efter det drog jag, Nor, Gabbi & Julia hem till julia sen vidare till sportfältet. Dit kom Astrid & Anton också, vi spelade fotboll. Efter ett tag gick jag och astrid till ica, men skitungen hade glömt sin plånbok! Vi gick dit i onödan ? ;o Aja, sen tränade p96 så vi kollade en stund sen drog jag.
åt, har pluggat klart allt och hoppat studsmatta. Nu ska jag slänga in alla bilder!


Kommentarer

Skriv här sötnos:

Namn:
Kommer du tillbaka? :)

E-postadress: (visas bara för mig)

Har du blogg? :)

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0